Menu
Menu
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Zadaj pytanie
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu
Treść
Nawigacja
Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i gospodarki komunalnej
Do podstawowych zadań stanowiska pracy w zakresie ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa należy:
1) prowadzenie postępowań środowiskowych i przygotowanie projektów decyzji w tym zakresie.
2) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenie oddziaływania planowanych przedsięwzięć na środowisko,
3) gromadzenie danych, analiza informacji, inicjowanie i koordynacja działań w zakresie ochrony środowiska,
4) prowadzenie postępowali dotyczących wydawania zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz wymierzania kar za samowolne wycięcie drzew lub krzewów,
5) prowadzenie spraw związanych z uznaniem tworu przyrody ożywionej lub nieożywionej za pomnik przyrody oraz sprawowanie opieki nad pomnikami przyrody,
6) kreowanie działań w zakresie edukacji ekologicznej,
7) wykonywanie zadań z ustawy o ochronie zwierząt,
8) współdziałanie z powiatowym lekarzem weterynarii dla usunięcia zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego,
9) opracowywanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną, zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie,
10) współpraca z organizacjami społecznymi działającymi na rzecz rolnictwa w zakresie rozwoju obszarów wiejskich,
11) współdziałanie z Państwową Inspekcją Sanitarną i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska oraz Kołami Łowieckimi dzierżawiącymi grunty na terenie Gminy Cielądz,
12) przedkładanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska,
13) prowadzenie rejestru działalności regulowanej i wydawanie stosownych zezwoleń,
14) aktualizacja wyrobów azbestowych w bazie azbestowej,
15) realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy,
16) realizacja zadań z zakresu produkcji rolnej i zwierzęcej oraz usług weterynaryjnych w sytuacjach wynikających z klęsk żywiołowych lub chorób zakaźnych,
17) współudział w przygotowaniu i uzgodnieniu programów w zakresie rolnictwa oraz rekultywacji gruntów,
18) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem zawarcia umów ubezpieczenia OC rolników i przygotowanie projektów rozstrzygnięć,
19) przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na uprawę maku i konopi.
20) przygotowanie decyzji dla posiadaczy gruntów rolnych nakazujących zniszczenie zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności lub niedozwolonych upraw.
Do podstawowych zadań stanowiska pracy w zakresie gospodarki komunalnej.
1) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego gminy oraz gospodarowanie mieniem komunalnym i gminnym zasobem nieruchomości,
2) przygotowanie umów o najem lokali użytkowych i mieszkalnych oraz przedstawianie projektów wysokości stawek czynszowych z tytułu najmu lokali,
3) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieruchomości komunalnych w użytkowanie innym podmiotom w formach prawem przewidzianych oraz inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu,
4) przygotowanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości komunalnych oraz organizowanie przetargów na ich zbycie,
5) sporządzanie projektów umów dzierżaw gruntów i lokali mieszkalnych lub przekazywanych w użytkowanie w innych formach prawem przewidzianych i inicjowanie ustalania opłat z tego tytułu,
6) współdziałanie z pracownikiem Referatu Finansowego w zakresie naliczania wysokości należności oraz windykacji tych należności z tytułu gospodarowania mieniem Gminy,
7) prowadzenie spraw dotyczących podziałów oraz rozgraniczeń nieruchomości,
8) przygotowanie spraw i prowadzenie całości zagadnień związanych z dokonywaniem scaleń i zamiany gruntów,
9) przygotowanie projektów rozstrzygnięć indywidualnych w związku z budową urządzeń komunalnych,
10) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodno - ściekowej,
11) realizacja gminnego programu zaopatrzenia mieszkańców w wodę oraz odprowadzania ścieków,
12) przygotowanie analiz niezbędnych do ustalania projektów stawek opłat za wodę i ścieki oraz przygotowywanie projektów umów na dostarczanie wody i odbiór ścieków,
13) przeprowadzanie kontroli prawidłowości realizacji umów na dostarczanie wody i odbiór ścieków,
14) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z pielęgnacją zieleni komunalnej,
15) prowadzenie sprawozdawczości z zakresie objętym realizowanymi zadaniami na zajmowanym stanowisku