Samodzielne stanowisko ds. inwestycji, budownictwa i zabytków

Do podstawowych zadań stanowiska pracy należy:

  1. prowadzenie spraw dotyczących inwestycji i remontów realizowanych w gminie,
  2. prowadzenie budowlanych zadań inwestycyjnych, dokumentacji prawno - technicznej, wykonawstwa i odbiorów,
  3. organizacja i realizacja procesów o charakterze inwestycyjnym dla potrzeb Gminy w tym opracowywanie planów inwestycyjnych,
  4. realizacja obowiązków wynikających z prawa budowlanego i ustawy przeciwpożarowej w stosunku do lokali stanowiących własność Gminy,
  5. dbałość o prawidłowy stan techniczny gminnych obiektów użyteczności publicznej,
  6. sprawowanie nadzoru nad eksploatacją urządzeń techniczno - instalacyjnych i obiektów budowlanych użyteczności publicznej.
  7. prowadzenie książek obiektów budowlanych dla obiektów użytkowych stanowiących własność Gminy,
  8. współpraca z zarządcami dróg (powiatowych i wojewódzkich) w zakresie koordynacji inwestycji drogowych,
  9. koordynowanie wykonywania prac projektowych, kontrola ich postępu i ich zgodności z warunkami i założeniami zlecenia,
  10. przeprowadzanie przeglądów i odbiorów pogwarancyjnych, sprawowanie nadzoru nad robotami związanymi z usuwaniem wad i usterek,
  11. uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie obiektów, realizowanych w ramach inwestycji gminnych,
  12. zwalnianie i przedłużanie ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  13. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom,
  14. prowadzenie spraw z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych i ochronie zabytków,
  15. nadzór nad utrzymaniem mogił i pomników z okresu wojen światowych,
  16. prowadzenie gminnych ewidencji: zabytków i dróg gminnych,
  17. prowadzenie dokumentacji związanej z administrowaniem drogami gminnymi, przystankami autobusowymi, mostami oraz organizacją ruchu drogowego, w tym wydawanie opinii w sprawie lokalizacji budowanych obiektów, opracowywanie decyzji w sprawie lokalizacji zjazdów z dróg gminnych, zajęcia pasa drogowego, opłat za zajęcie pasa drogowego,
  18. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem gminnych placów i parków,
  19. wydawanie opinii w sprawie projektów zmian organizacji ruchu drogowego,
  20. orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia