Menu
Menu
-
Wyszukiwarka
Wyszukiwarka
Odnośniki
- Zadaj pytanie
-
Ułatwienia dostępu
Ułatwienia dostępu
Treść
Nawigacja
Urząd Stanu Cywilnego i Obsługa Rady Gminy
1. Do podstawowych zadań Kierownika USC i obsługi rady w szczególności należy:
1) Rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3) spisywanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń, zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
6) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności i niemożności zawarcia małżeństwa,
7) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
8) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
9) przygotowanie i zapewnianie doręczenia zawiadomień i zaproszeń na sesje Rady Gminy oraz jej Komisje,
10) prowadzenie list obecności, sporządzanie protokołów, obsługa techniczna sesji Rady Gminy i Komisji.
11) prowadzenie dokumentacji Rady Gminy i Komisji w tym:
- rejestrów uchwał Rady Gminy,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych.
12) prowadzenie korespondencji Rady Gminy i Komisji.
13) wykonywanie innych zadań organizacyjnych z zakresu obsługi Rady Gminy.